Mapa webu Česky English Deutsch

Skončil projekt Automatizace výrobních procesů ve strojírenství a v řemeslech

Hlavní stránka / Projekty / Projekty OPVK / CZ.1.07/1.1.30/01.0038 / Aktivity projektu / Skončil projekt Automatizace výrobních procesů ve strojírenství a v řemeslech

27.12.2014

Skončil projekt Automatizace výrobních procesů ve strojírenství a v řemeslech Zvláštní tisková zpráva.

Dne 31. 12. 2014 skončil 35 měsíců trvající projekt naší školy reg. č. CZ.1.07/1.1.30/01.0038. Projekt, financovaný z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky, počítal pro všechny aktivity s částkou 7 mil. 803 tis. Kč., a obsáhl od 1. 2. 2012 čtyři školní roky (dva pololetně a dva celé: 2012-13 a 2013-14). Nepřekvapí proto celkový počet žáků i učňů podpořených v pěti aktivitách projektem. V době psaní tohoto článku se blíží ke čtyřem tisícům!

Pokud bychom měli zhodnotit přínosy projektu:
 
A)     Učitelé, při tvorbě dvaceti sedmi souborů moderních příprav do nich zakomponovali nové poznatky v oboru, využití nových médií, multimediální odkazy a doplňkovou literaturu.
Navíc vznikly tři nové učební texty a pracovní sešity:
1.       Josef Gruber, Mechanika – sada učebních textů a pracovní sešitů
2.       Milan Nechanický, Měření a diagnostika – učební text
3.       Jitka Roubalová, Elektrotechnika – učební text
 
 
 
B)      Učitelé vytvořili čtrnáct příprav pro výuku jednoho odborného tématu v cizím jazyce. Téma je zpracováno v českém i anglickém/německém jazyce a doplněno slovníčkem odborných výrazů. Po výkladu a zadání úlohy v cizím jazyce následuje zpracování úlohy. Žáci vypracují o úloze zprávu formou referátu v cizím jazyce a současně zodpoví otázky také v cizím jazyce. Po dvou letech zkušeností s touto aktivitou můžeme říci, že žáky zaujala. Je pro ně také nová v tom, že výuku provádí učitel odborného předmětu. Například i žáci studující němčinu se sami přihlásili, že zpracují téma v angličtině.
Protože při zpracování tématu spolupracovali vyučující odborných předmětů s učiteli cizích jazyků a tato spolupráce byla přínosná pro obě strany, věříme, že tato první vlaštovka povede i k dalšímu rozšíření odborné výuky – možná až na úplné cizojazyčné vzdělávání v jednom z odborných předmětů?
 
C)      Formu nepovinných seminářů podpořili učitelé žáky při tvorbě dlouhodobých maturitních prací. Z počátku se jednalo o žáky oboru Elektrotechnika – Mechatronika, ve školním roce 2013 – 2014 se přidali i žáci oboru Strojírenství. Můžeme konstatovat, že tato podpora vedla k zvýšení úrovní prací. Finanční podpora, rozpočtovaná v projektu na tyto práce, umožnila zakoupit nejmodernější součástky a prvky pro ty práce, které zůstaly v majetku školy. Žáci se pak úspěšně účastnili odborných soutěží jako je Středoškolská odborná činnost (SOČ), Technická olympiáda, Postav si elektrovozítko, a další. Mnohé z těchto prací používáme jako učební pomůcky, nebo jsou vystaveny na stálé školní výstavce.
 
O. Kunte a J. Solnař obhajují E-P manipulátor u maturity  
 
Výstavka prací žáků podpořených projektem
 
D)     Odborné přednášky a exkurze umožnily žákům získat informace o praktické výrobě, nejmodernějších strojích a výrobních metodách, buď od odborníků, kteří přijeli do naší školy, nebo přímo na místě ve výrobním závodu. Mezi silné zážitky patří jistě přednáška on-line mezi Ostravou a Plzní, nebo když firma Intersoft Plzeň poskytla našim žákům svá technologická pracoviště pro výrobu a zapojení složitého rozvaděče.
 
Strojové řezání otvorů ve dveřích rozvaděče     
 
Nýtování žlabů pro kabely – M. Biegler, O. Cajthaml a J. Guldán (zleva)
 
E)      Projekt umožnil vybavit naši školu novou multimediální učebnou č. 109, kde mohou žáci využívat zakoupené notebooky připojené pomocí wifi k síti pro přístup k aktuálním informacím o oboru, k simulačním a animačním programům atd. Škola poskytla interaktivní tabuli a nábytek. Další přístrojové vybavení bylo pořízeno do truhlářské a strojní dílny, do dílenských cvičení, laboratoří měření a diagnostiky, elektropneumatiky a robotiky (CNC soustruh EMCO a robot KUKA).
 
Projekt pomohl zařadit naši školu mezi nejmoderněji vybavené školy a zároveň kladl velké nároky na učitele, kteří se jej účastnili. Za to jim patří dík, stejně tak pracovnicím v ekonomickém oddělení školy za spolupráci, vedení školy za to, že nám vycházelo vstříc při řešení nejedné obtížné situace. Díky za skvělou spolupráci vyjadřuji spolupracovníkům a kolegům ve vedení projektu - Marii Krňoulové a Jiřímu Slavíkovi.
 
Rokycany 19. 12. 2014

 

 

Autor: Ing. Petr Hlávka   |   Sekce: Aktivity projektu   |   Tisk   |   Poslat článek známému


© 2011 Střední průmyslová škola strojnická a Střední odborná škola profesora Švejcara, Plzeň


RSS kanál  |  XML Sitemap    Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2017


Všechna práva vyhrazena © 2017 NETservis s.r.o.